Merak Ettikleriniz

Aracınız standart enjeksiyonlu bir araçsa lpg uygulaması yapılabilir. Bu tür araçlara elektronik kontrol üniteli, sıralı sistem dediğimiz sistemlerden takılır. Özel hallerde sıralı sistem uygulaması yerine eski tip sistemler tercih edilebilir (Toyota Avensis 2.0 D4 motorlar; mitsbishi GDİ motorlar gibi.

Aracıma Lpg Takılır mı?Motor teknolojisi direk enjeksiyonlu motorun yapılması ile değişmeye başladı. Volkswagen de FSI,TSI. Hyundai de GDI. Ford da Ecoboost, Mercedes de CGI vs. gibi her firma kendi ismini verdiği Dİrek Enjeksiyonlu Motor üretmeye başladı. Hal böyle olunca Lpg Cihazı üreten firmalar en çok verim alınan ve en çok satılan motorlara uygun kit üretimine başladılar.

Özetle Direk enjeksiyonlu her araca uygun lpg kiti olmayabilir. Bu tür aracınız varsa, aşağıdaki listeden (resme tıklayıp) motor numaranızla kontrol edebilirsiniz.

Aracıma Lpg Takılır mı?
Aracıma Lpg Takılır mı?

2020 Yılından İtibaren Ruhsata İşletme İşlemi Değişmiştir. Yeni Yöntem Aşağıdaki Gibidir

  1. LPG montajı yapılan yerden proje ve fatura alınacak.
  2. Alınan tüm evraklarla beraber Araç Muayene İstasyonuna gidilecek. 0850 222 8888’den ya da http://www.tuvturk.com.tr/ adresinden, size yakın bir muayene istasyonundan randevu alabilirsiniz. Bundan önce aracınızdaki tüm eksikleri tamamlamanızı öneririz. 2023 yılı araç muayenesi ücreti: 1130,40 Liradır. Lpg montajı yapılan aracın egzoz muayenesi bitmemiş bile olsa yeniden yapılması isteniyor. Bunu da tüvtürkte yaptırabilirsiniz. İsterseniz özel servislerde de yaptırabilirsiniz. Ücreti 180 liradır
  3. Son olarak ruhsat yaprağını değiştirmemiz gerekiyor. Bunun için eskiden emniyete gidiliyordu, artık bütün işlemleri noterler yapıyor. Elinizdeki evraklarla herhangi bir notere gidin. Ruhsatı lpg li olarak değiştirin. Ücreti 557 liradır.

Not: Buradaki ücretlendirmeler ve yapılacaklar değerli müşterilerimizi bilgilendirme amaçlıdır. Bu yazının herhangi bir resmiyeti yoktur. Turkuaz otogaz tarafından hazırlanmıştır

Alınteri Bulvarı ,1151 sk, Gül 86 sit. No:1/22 Ostim/Ankara

Tel: 0506 515 34 21 / 0312 354 75 02

www.turkuazotogaz.com.tr

Bazı ülkelerde, mevsimsel ısı değişiklikleri dolayısıyla bütan ve propan gazlarının fiziksel özelliklerinde değişim görülür. Bu nedenle kış aylarında aracın daha iyi verim sağlaması amacıyla propanı artırılmış TS EN 589 standardına uygun otogaz kullanılır. Bu da araç yakıt performansının hep yüksek kaldığı anlamına gelir.

Türkiye’de 1996, 2002 ve en son 2003 revizyonlarıyla yürürlükte olan TS EN 589, Avrupa Otogaz Kalite Standardı EN 589’un bir adaptasyonu olmuştur. Bu standart, araçların performansını artıran, emisyon değerlerini düşüren, otogazın temiz ve kaliteli olmasını sağlayan yakıt özelliklerini ve deney yöntemlerini belirler. Günümüzde otogazın kalitesi, özellikle Avrupa ülkelerinin en fazla önem verdiği konular arasındadır. Standarda uygun ürün kullanılmadığı durumlarda otogazın benzine göre emisyon avantajı kaybolur. Aracın performansında da önemli bir düşüş meydana gelir.

Kaliteli Otogaz alırsanız; size en zorlu hava koşullarında bile yüksek performans kazandırır.  Soğuk havalarda dahi aracın ilk çalışmasında kolaylık sağlar. Motor ömrünü uzatır. Çabuk buharlaşarak gaza geçme süresini kısaltır, bu sayede aracın yokuşlarda ve rampalarda çekiş gücünü artırır, atak olmasını sağlar. Motor vuruntusuz ve titreşimsiz çalışır.

Son yıllarda çevre kirliliği, insanların ve diğer canlıların sağlığını tehdit eden boyutlara ulaşmıştır. Özellikle şehirlerde egzoz gazları nedeniyle hava kirliliği ve buna bağlı olarak ciddi sağlık sorunları gözlenmektedir. Bu nedenle “yaşanabilir bir dünya” için çalışmalar yürütülmekte ve yeni enerji alternatifleri araştırılmaktadır. Çünkü gelecek yıllarda karbon salınımının önemli ölçüde azaltılması hedeflenmektedir.

Tüm bu durum değerlendirildiğinde, LPG’nin arzu edilen hedeflere ulaşılması için uygun bir seçenek olduğu görülmektedir. Çünkü LPG birçok özelliğiyle doğaya ve çevreye duyarlı, insan sağlığına zarar vermeyen bir yakıt olarak öne çıkmaktadır. LPG’nin üstünlükleri: Diğer hidrokarbon yakıtlara kıyasla, LPG’nin karbon-hidrojen oranı düşüktür. Dolayısıyla üretilen birim enerji başına çok daha az karbondioksit (CO2) açığa çıkmaktadır.

LPG; doğal gaz, benzin, dizel gibi yakıtlara oranla kilogram başına daha fazla enerji üretmektedir. Hava kirliliği ve insan sağlığı açısından en önemli kirleticiler katı parçacıklar (PM) ve azot oksitlerdir (NOx). LPG’nin katı parçacık ve azot oksit salınımı, diğer yakıtlarla kıyaslandığında oldukça düşüktür. Avrupa Birliği’nde 1000 kilometre başına salınan zararlı maddelerden kaynaklanan sağlık harcamaları dikkate alındığında; LPG, benzin ve dizele oranla sağlık harcamalarında önemli düşüşler sağlamaktadır. Ülkemizde LPG kullanan araçlar sayesinde her yıl yaklaşık 1 milyon ton daha az CO2 salınımı gerçekleşmektedir.

LPG hakkında en çok sorulan sorulardan biri ve aynı zamanda LPG dönüşümüne karşı olanların en çok üzerinde durdukları konu budur.

LPG dönüşümü motor ömrünü kısaltır. Sebeplerine ileride değineceğiz.

LPG Motora Zararı Var MıdırAncak hemen şunu söylemek gerekir ki, motorun daha erken yıpranması en fazla %10 olacaktır. Misal vermek gerekirse 200,000 km’de kapak açtıran bir motor için bu rakam 20,000 km’dir. Yılda ortalama 20,000 km yapan bir sürücüye göre ise motor ömrü 10 yerine 9 yıl olacaktır denebilir.

Hemen şunu da ekleyelim ki, bu rakamlar kesin değildir. Motor tipine, teknolojisine göre değişir. Siz kullanıcıların dikkat etmesi gereken ise doğru yakıt kullanmak, motoru aşırı zorlamamak ve bakım periyodlarına riayet etmektir.

LPG Neden Daha Fazla Yıpranmaya Neden Olur?

Bunun en temel nedeni yanma odasının sıcaklığının daha yüksek olmasıdır. Bilindiği gibi benzin oktan sayısı 95, 97,98 gibidir. 100 oktan üzeri jet yakıtı olarak kullanılır. Bazı firmalar 100 oktan benzin piyasaya arz etmektedirler ancak bunlar motora uygun ise kullanılmalıdır. ( Shell geçen Ağustos ayında 100 oktan benzin arzını sonlandırdı. )

LPG’de ise oktan sayısı 110’a kadar ulaşabilmektedir. İlk bakışta iyi gibi görünen bu durum ise subap başlarında zorlanmaya, pistonlarda çekiçle vuruluyormuş gibi bir etkiye neden olur.

Bu durumda silindir kapak contası da daha hızlı yıpranacak ve motor benzinde olduğundan biraz daha fazla aşınacaktır.

Bir diğer neden ise LPG’nin benzine göre daha kuru bir yakıt olmasıdır. Hem benzin hem de LPG yakıtı yanma odasında gaz halinde bulunur. Ancak benzin içindeki diğer maddeler lubrikant yani yağlama etkisi yaparken LPG’de bu etki olmaz.

Pistonların silindir iç yüzeylerine daha fazla sürtünmesi neticesinde silindir içindeki sıcaklık arttığından motorun bir miktar yağ yakmasına da neden olabilir. Eğer çok aşırı bir tüketim olmuyorsa bu bir sorun değildir. Akılda tutulması gereken LPG yakıt kullanan motorlara LPG için özel üretilmiş daha dayanıklı olan motor yağlarının kullanılması olacaktır.

LPG neden sübvanse ediliyor?

LPG yakıt tüketen motorlar çevreye benzinden %20 daha az zarar vermektedir. LPG yakıtı benzine göre daha pahalı olmasına rağmen devletler tarafından düşük vergi politikalarıyla desteklenmektedir.

LPG motor ömrünü kısaltıyorsa hala mantıklı mı?

Pek tabii ki mantıklı. Zaten daha önce izah ettiğimiz gibi bu süre %10 kadar kısalıyor. Motor yaptırmak kabaca 2,000 YTL’ye mal oluyorsa siz bu sürede benzine göre yaklaşık %40 ucuz bir yakıt kullandığınız için 200,000 km sonunda 20,000 YTL civarında bir tasarruf yapmış oluyorsunuz.

Bunlar kabaca hesaplar. Şunu da göz önünde bulundurmalısınız. Benzinli bir motor 100 km’de 10lt yakıt tüketiyorsa bu sarfiyat LPG’li motorda 12-13lt civarında olacaktır. Ama benzinin litre fiyatı şu aralar 3 YTL iken LPG’nin litre fiyatı 1.75 YTL’dir.

Bu yazı aşağıdaki linkten alınmıştır

http://lpgturk.com/artikel.php?artikel_id=2

[ult_sticky_section][/ult_sticky_section]
Hemen Ara